Online Tržište

Vaš vodič kroz dnevna zbivanja iz svijeta internet poslovanja i online marketinga.

IAB traži veću transparenciju za prikaz biheviroalno-ciljanih online oglasa

leave a comment »

Interactive Advertising Bureau, u suradnji s Trade Group Network Advertising Initiative, isprobava novu taktiku kao moguću državnu regulaciju biheviroalno-ciljanih online oglasa.

U pozivu za povećanje javne edukacije i transparentnosti, IAB NAI sada zagovaraju informiranje potrošača unaprijed o tome zašto im se prikazuju određeni web oglasi.

Konkretnije, dvije skupine upućuju na to da izdavači i oglasne mreže idu zajedno uz bannere u obliku tekstualnih linkova koji omogućuju korisnicima pristup većem broju informacija o tome odakle su ti oglasi došli. Ovakvi linkovi će im dati mogućnost odustajanja od primanja sličnih biheviroalno-ciljanih online oglasa u budućnosti. Inicijativa se zove CLEAR oglas obavijest, što predstavlja kraticu za "Kontrolni linkovi za obrazovanje i odgovorno oglašavanje."

Da bi olakšali ovaj napor, IAB i NAI su izdali skup tehničkih standarda koji će omogućiti oglašivačima, mrežama i izdavačima da postave zajedničku klikabilnu ikonu unutar ili u blizini online oglasa. Oglašivači i izdavači mogu odlučiti da ta ikona odvede korisnike na zasebne web-stranice ili da pruži detaljna objašnjenja zašto se dotični oglas objavljuje.

Nadamo se da će ova vrsta ikone uskoro postati uobičajena pojava u medijskom prostoru, da će dramatično povećati transparentnost i širenje svijest potrošača o tome kako online oglašavanje funkcioniše.

Koncept univerzalnog objašnjenja u vidu ikone rođen je iz samo-regulatornih načela za online ponašanje u oglašavanju, dokumentu izdanom prošlog ljeta od strane koalicije za marketing svjetskih trgovinskih grupa. Oni su IAB, American Association of Advertising Agencies, udruge nacionalnih Oglašivača, Direct Marketing Association, Interactive Advertising i Savjet za bolje poslovanje ureda. Sve ove grupe imaju zajednički interes: izaći pred bilo koju potencijalnu regulaciju od strane Savezne vlade.

Da li će uvođenje ovakog načina transparentnosti i informisanja potrošača o oglasima umanjiti zaradu oglašivača i publish-era (izdavača) ostaje da vidimo u praksi.

Written by onlinetrziste

16. aprila 2010. u 10:58 pm